maandag 18 februari 2013

Even uitrusten

Vandaag de eerste echte dag van een week vakantie.

In de kinderopvang is het een hele turbulente tijd. In de afgelopen 2 jaar hebben veel ouders hun kinderopvang voor een deel of helemaal opgezegd. Veel ouders zijn hun baan kwijtgeraakt en de subsidie voor kinderopvang is flink verminderd.

Bij de COKD hebben we 10 locaties gesloten en 90 medewerkers ontslagen. Ik heb dus een spannende en emotionele tijd achter de rug. En dat is nog niet voorbij. We moeten nu met minder mensen hetzelfde werk doen. Dus neem ik waar als interim locatiemanager. Vorige week heb ik zelfs een paar uur op de groep gestaan, dat was voor het eerst in 10-tallen jaren.

Het bijzondere is wel dat je weer persoonlijke contacten opbouwt met medewerkers en ouders. Je kunt direct invloed uitoefenen op de kwaliteit en tevredenheid van ouders. Dat voelt wel goed en is ook een echte uitdaging. In normale tijden ben ik daar veel minder rechtstreeks bij betrokken.

Maar deze week heb ik een paar dagen vrij. Even afstand nemen en de batterij weer opladen. Er zijn al meerdere collega's uitgevallen met stressklachten. Ik ben ook moe van alles wat we hebben moeten besluiten en uitvoeren.
Dus: de afwezigheidsmelding staat aan, de mail wordt niet gelezen en de telefoon alleen opgenomen voor familie en vrienden.

Tijd voor andere dingen. Zoals voor het eerst met een dikke trui op het terras in het zonnetje zitten. En dan heerlijk een uurtje in slaap vallen.
Vandaag ook een nieuwe Senseo gekocht en ons niet laten verleiden door de begeerlijke uitstraling van Nespresso. Dat is vooral veel hoogglans afval en weinig koffie.
Wat wel weer jammer was: bij thuiskomst bleek het Senseo apparaat in de doos wit met lavendel i.p.v. onze favoriete kleurencombinatie grijs met rood. Morgen omruilen.

Nanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten